Tuesday, December 20, 2011

Bicara Golden Zero + DiLema dividen ASB 2012..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera ..

Diharapkan semua pelabur dan bakal-bakal pelabur dalam keadaan sihat sejahtera selalu.

Seperti biasa dividen bulanan pada 15hb lalu telah diperolehi dengan kebanyakan ahli telah menukarnya kepada tunai bagi membolehkan mereka membeli emas. Harga sekitar RM190-RM195 segram bagi Suisse Gold 999.9 amat menarik dan ini menyebabkan para pelabur Golden Garden Group termasuk Mr.Founder n family turut sama menambah koleksi emas 999.9 sebagai simpanan masa hadapan..

~ hantaran kahwin untuk bakal isteri yang entah di mana .. tapi dinar emas pun cun cuma tak sempat nak g Kelantan beli.. :( ~

Menjelang berakhirnya 2011 di mana harga 1 lot masih lagi RM1800.00 , kemasukan pelabur baru juga meningkat. Alhamdulillah . Peluang yang ada , rezeki yang menanti inilah yang menyemarakkan lagi semangat Golden Garden Group.

Tuah juga menyebelahi pelabur-pelabur baru kerana dengan harga emas dunia di tahap USD50 – USD51 menyebabkan mereka memperolehi keuntungan berganda hasil “gold trading” . Faktor inilah juga yang mempengaruhi pelabur-pelabur lama untuk menambah lot mereka.

~ ini untuk jual beli bila harga naik , tapi tak nak jual pun bagus ~

Justeru jika berminat usah ditunggu 2012 bila saham syarikat meningkat naik menjelang IPO menyebabkan harga selot juga akan meningkat. Inilah masanya. Hubungi Golden Zero di talian 013-3958087 atau mana-mana “advisor” dan “consultant” Golden Garden Group di sebelah.

DiLemma Zero : Dividen Bulanan vs Dividen ASB..

Menjelang pembahagian dividen ASB yang dikhabarkan pada nilai 6% adalah satu perkara yang baik. Namun dari segi nilai dividen yang bakal Zero perolehi 8.8% x 30000 = RM2640 je.. itu kalau 8.8% , kalau kurang dari 8.8% maka lagi la sikit kan.. (Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) mengumumkan pemberian dividen sebanyak 7.65 sen seunit dan bonus 1.15 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011..)..

Berbeza dengan dividen bulanan 11 lot Zero yang berkadaran minima USD550 sebulan maka inilah dilemanya.. Mahu dikeluarkan ASB itu maka sebenarnya Zero berasakan sudah cukup duit hasil pelaburan 11 lot di samping “gold trading” dan bonus-bonus..

Tapi itulah .. mungkin jalannya pindahkan sikit duit ASB itu ke akaun Tabung Haji kan..

Ape pun kita tunggu je dividen ASB masuk akaun 3 Januari 2012 dulu , baru Zero wat keputusan sambil tunggu Cabutan Khas Disember Sijil Simpanan Premium (SSP) BSN ..

~ jika ada rakan2 yang mahu ajak Zero berkongsi modal untuk mulakan biznes yang guna lot2 kedai macam butik ke restoran sile contact me & kita leh bincang sama2 .. ~

~ i hope she hear me ♥~


... Zero want Dr.S to treat me when she finish her study at UPM ♥...

No comments:

Post a Comment